13 Ocak 2011 Perşembe

Doğrudan satış ve network marketing modeliyle büyüyen kozmetik markaları deyince akla hemen birkaç isim gelir: Avon, Oriflame, Amway… Yıllardır da bu sıralamanın arasına giren başka bir isim de olmadı. Ancak dünyanın 116 ülkesine yaptığı renkli kozmetik, cilt bakım ürünleri, ıslak mendil ihracatı ile şampiyonluk koltuğuna oturan Tanalize Kozmetik şu sıralar bu üç markayı yerlerinden etmek için iç piyasaya Farmasi markasıyla hızlı bir giriş yaptı.
250 BİN KİŞİYE İŞ İMKÂNIFirmanın Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Tuna çok iddialı: “Türkiye’de Avon, Oriflame, Amway bizimle rekabet edemez. Ömerli’de 40 bin metrekare alan üzerindeki tesisimizde 2 bin çeşit ürün üretiyoruz” diyor ve devam ediyor: “Siz benden herhangi bir ürün isteyin 4-5 gün sonra önünüze getiririm. Ama diğer markalar fil gibi sadece dönmeleri bile 1-2 yıl sürüyor. Onlar dönene kadar biz fare gibi her yerden çıkıyoruz. Bu çok önemli bir avantaj.” Gürcistan ve Azerbaycan’da doğrudan satış modeliyle faaliyet gösterdiklerini ve 55 bin kadın çalışanları olduğunu ifade eden Tuna, şu sıralar markanın bilinirliğini artırmak için reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaya hazırlanıyor. 2015′e kadar ciro hedefini ise 150 milyon dolar olarak belirlediklerini dile getiren Tuna, “Bu iş için 5 milyon euro bütçe ayırdık. 3 yıl içinde pazar lideri olmayı hedefliyoruz” diyor.

İsrail ile ilişkimi kestim, iyi de olduVakko, Armani, Zara, H&M, Locciatane gibi markalara özel üretim de yapan Tuna, “Private label sayfasını kapattım. Bundan sonra ihracatımın olmadığı 100 ülkede network marketing yapmak istiyorum” diyor ve ekliyor: “İsrail ile de çalışmama kararı aldık. Kayıp yaratmaz, avantaj bile yaratır” diyor.
Bizdeki güç kimsede yokTuna’nın 3 yılda liderlik, 2 yılda 250 bin kişiye iş açıklaması ilk etapta kulağa iddialı geliyor. Ancak Hakan Tuna bu tereddütüme şöyle yanıt verdi: “Günde bin ton üretim yapıyorum. 116 ülkeye ihracatım var. Bu güç kimsede yok. Hedeflerim imkansız değil. İzleyin ve görün.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder